lørdag 2. juni 2012

En kjøkkenhylle blir til.

En gammel kjøpmannskasse har lenge stått i vinduskarmen på kjøkkenet og har der gjort sin plikt som dekorativt innslag og opbevaring. Nå har jeg lenge hatt planer om å freshe den litt opp og finne en plass til den på veggen i kjøkkenet. Problemer har bare vært at jeg ikke har vært helt sikker på hvor jeg skal henge den, og da blir det for til at ubesluttsomheten ender i..ja, INGENTING.
Men så tok jeg tak i besluttsomheten og endte opp med en finfin kjøkkenhylle. 

Etter sparkling og flere strøk med matt hvit grunnemaling fikk hyllen den farge og fremstilling jeg ønsket. Selv om kassen var hel og fin i utgangspunktet var det noen sår i bunnen, synes derfor det ble finere å sparkle disse da det som var bunnen nå er bakvegge og er det som synes veldig godt. Bruker kun grunning på gamle møbler med røft tremateriale siden jeg synes dette gir den mest autentiske finishen.




Hyllen ble dekorert med blondebånd for å myke opp inntrykket. Beslagene i hvitt er kjøpt på maxbo og blir litt "borte" i den hvite veggen bak hyllen.


Hellen inneholder i dag morteren og den hjemmelagede pennekoppen. Etterhvert skal hyllen få en midthylle, DA er den helt ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar